Omschrijving

In de rol van casemanager in ons Ambulant Specialistisch Team ben je verantwoordelijk voor het coachen van begeleiders die cliënten met complexe hulpvragen ondersteunen. Je biedt begeleiding en advies aan collega’s, terwijl je samenwerkt met buurtteams en externe zorgpartners om zorgtrajecten soepel te laten verlopen.

Wat krijg je van ons?
De functie van ambulant casemanager valt in de cao Gehandicaptenzorg:

  • Een jaarcontract van 32 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een salaris van minimaal €3.046,00 tot maximaal €4.349,00 (FWG 50) bruto op basis van 36 uur per week
  • Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en vakantietoeslag van 8% per jaar
  • Pensioenopbouw via Pensioenfonds Zorg & Welzijn, collectiviteitskorting op je zorgverzekering en reiskostenvergoeding conform cao
  • Een fietsplan en fietsreparatievergoeding

Bij Cordaan vinden we het belangrijk dat jij jezelf kan zijn en je verder kan ontwikkelen. Bijvoorbeeld door gerichte trainingen, cursussen en scholing via onder andere Good Habitz. En heb je het heel erg naar je zin bij ons? Voor het aandragen van een nieuwe collega ontvang je een bonus van €250,00 netto.


Waar ga je werken?
Welkom bij ons Ambulant Specialistisch Team! Wij bieden tijdelijke ambulante ondersteuning aan mensen die zelfstandig wonen in Amsterdam en te maken hebben met complexe hulpvragen. Dit varieert van grensoverschrijdend gedrag, psychische en psychiatrische problematiek tot verslaving en vervuiling. De cliënten worden door de buurtteams van Amsterdam bij ons aangemeld, waarna we nauw met hen samenwerken. Onze begeleiding is doelgericht, met als missie het creëren van stabiliteit in het leven van de cliënt. Zodra de situatie weer stabieler is, draagt het buurtteam de zorg weer over.

Ons werk is intensief, kortdurend en complex, wat zorgt voor veel afwisseling en uitdaging!

Wat ga je doen?
Als casemanager bij Cordaan ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van het traject en het coachen van ons specialistische team, wat bestaat uit persoonlijk begeleiders en begeleiders. Je houdt het proces in de gaten en zorgt ervoor dat de begeleiding van de cliënt goed verloopt. Daarbij ondersteun je de begeleiders in het vinden van de juiste handvatten om de begeleiding en het contact met het netwerk voort te zetten. Je rol omvat onder andere:

  • Coachen van begeleiders en persoonlijk begeleiders
  • Intakegesprekken met cliënten, vooral bij complexe casussen
  • Beoordelen of de gevraagde hulp aansluit bij wat wij kunnen bieden
  • Netwerken met andere hulpverlenende instanties en buurtteams
  • Begeleiden van procesmatige afspraken en procedures en inhoudelijke casuïstiek

In deze functie heb je een helikopterview, waarin je zowel de inhoud als het proces overziet. Zo blijf je nauw betrokken bij de problematiek uit de wijk en behoud je affiniteit met de cliënten.

De diversiteit van het werk maakt het uitdagend. Je houdt je bezig met de inhoud, blijft in contact met de cliënten, en netwerkt op een hoger niveau. Tegelijkertijd draag je bij aan het proces, waardoor je je betrokken voelt bij zowel de mensen als de organisatie. Bovendien werk je in de dynamische en culturele diversiteit van Amsterdam Zuidoost, wat vraagt om iemand die zich daarin thuis voelt en goed om kan gaan met de verschillende culturen en uitdagingen in de regio.

Over het team
Je komt terecht in een ambitieus en direct team van 5 casemanagers. We staan voor openheid, houden van een goede grap en hebben allemaal een extra neventaak. We horen graag wat jouw interesses zijn en kijken ernaar uit om je in ons team te verwelkomen!

Vereisten

Wat breng jij mee?

  • Afgeronde hbo-opleiding in een sociaal-agogische richting (bijv. SPH, Social Work)
  • Ruime ervaring met diverse doelgroepen, waaronder LVB+ en GGZ
  • Ervaring met ambulant werken en het opzetten van zorgtrajecten
  • Kennis van psychopathologie is een pré


Wat typeert jou?

Als casemanager in het Ambulant Specialistisch Team ben je vaardig in mediation, crisisinterventie en agressiehantering, essentieel voor het werken met cliënten met complexe problematiek.

  • Je kennis van het Amsterdamse zorglandschap helpt bij de efficiënte coördinatie van trajecten
  • Sterke netwerkskills zijn cruciaal voor samenwerking met begeleiders en externe partners
  • In Amsterdam Zuidoost, een diverse wijk, werk je cultuursensitief en respectvol. Je bent integer, resultaatgericht, en gebruikt humor om situaties te verlichten
  • Flexibiliteit en stressbestendigheid zijn onmisbaar, waardoor je ook in crisissituaties kalm en gefocust blijft op het belang van de cliënt
  • Zelfstandig en verantwoordelijk; je neemt beslissingen waar nodig
  • Sterke sociale en communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.
  • Netwerker die duurzame relaties bouwt en samenwerking bevordert.

Enthousiast?
Solliciteer dan nu en sluit je aan bij ons team! De sluitingsdatum voor deze vacature is 23 oktober. De eerste gesprekken zijn op 29 en 31 oktober en 1 november.

Controleer altijd na het indienen van je sollicitatie of je een bevestiging in je (spam)mailbox ontvangen hebt.

Heb je nog vragen over de sollicitatieprocedure? App, bel of mail dan met onze recruiter Larissa Cöhrs via 06 42 40 56 02 of lcohrs@cordaan.nl.

We kijken uit naar jouw reactie!

Kleurrijk en betekenisvol met elkaar
Cordaan vindt een inclusief werving- en selectiebeleid belangrijk. We omarmen de eigenheid van collega’s en stimuleren ontwikkeling van talenten. We willen dat cliënten en collega's zichzelf herkennen in onze organisatie. Dit vraagt om een goede representatie van medewerkers en leidinggevenden met verschillende achtergronden. Cordaan streeft ernaar om meer mensen uit groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn, aan te nemen en te behouden.

Reageer op deze vacature
Reageer op deze vacature Indeed Solliciteer nu via Indeed

deel deze vacature