Amsterdam
Omschrijving
Als ambulant begeleider in ons team Openbare Geestelijke Gezondheidszorg (OGGZ) draag je bij aan het realiseren van een veilige en hygiënische woonomgeving voor mensen met onbegrepen gedrag en daarbij psychische problematiek. We zijn onderdeel van de Amsterdamse Aanpak Ernstige Woningvervuiling. Zie jij dit als een uitdaging? Wordt dan onderdeel van ons bijzondere, gedreven team!
Wat krijg je van ons?
De arbeidsvoorwaarden zijn voor de functie ambulant begeleider conform cao GGZ
Een jaarcontract van 24 tot 36 uur per week wat we na een jaar bij aantoonbare geschiktheid omzetten naar een vast dienstverband
Een salaris van minimaal €2.715,00 tot maximaal €3.682,00 (FWG 40) bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (36 uur per week)
Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en de standaard vakantietoeslag van 8% per jaar
Pensioenopbouw via Pensioenfonds Zorg & Welzijn, collectiviteitskorting op je zorgverzekering en reiskostenvergoeding conform cao
Bij Cordaan vinden we het belangrijk dat jij jezelf kan zijn en je verder kan ontwikkelen. Bijvoorbeeld door gerichte trainingen, cursussen en scholing. Cordaan heeft een academie waar standaard opleidingen beschikbaar zijn. Daarnaast investeren we graag in jouw ontwikkeling.
Waar ga je werken?
Het OGGZ-Team ondersteunt Amsterdammers die zelfstandig wonen. Het gaat normaliter om onbegrepen gedrag waarbij cognitieve beperkingen, psychische problematiek een rol spelen bij het vastlopen in het organiseren van het eigen huishouden. Startpunt is een vol (en/of) vervuild huis. Het team ondersteunt deze Amsterdammers bij het hygiënisch maken van de woning.
Wat ga je doen?
Als ambulant begeleider in ons OGGZ-Team weet jij als geen ander dat een vervuild of vol huis vaak een achterliggende oorzaak heeft. Jij ziet het als een mooie uitdaging om achter deze oorzaak te komen en te zoeken naar een langdurige en duurzame oplossing. We zijn gericht op het motiveren om spullen te verminderen en de woning hygiënischer te maken. dat kan betekenen dat we samen met de Amsterdammer zaken in het huishouden oppakken om zo het gedrag hierin te leren kennen.
Het OGGZ Team is een team van 9 pb’ers, 2 begeleiders intensieve schoonmaak en een projectleiders. Verders werken we ook met 10 huishoudelijke medewerkers die de HBH OGGZ uitvoeren en kunnen we een Bijzondere schoonmaak inzetten.
We ondersteunen de Amsterdammer waarbij onze inzet samen kan gaan met drang omdat de woonsituatie moet verbeteren. Hierbij trekken we op met de partners van de Amsterdamse Aanpak.
Het team werkt methodisch rondom verzameldwang. Je bezoekt de Amsterdammers thuis en stelt samen met hem en overige betrokkenen een plan van aanpak op. Dit met als doel: een veilig en hygiënisch thuis. Je werkt daarbij nauw samen met de GGD, woningcorporaties, buurtteams, Meldpunt Zorg en Woonoverlast en onze Ambulant Specialistisch Team. Kortom, een mooie functie waarin je echt iets kan betekenen voor de cliënt.
Vereisten
Wie ben jij?
Je hebt een minimaal een mbo-4 opleiding afgerond in een zorg- en welzijn richting. Denk hierbij aan Toegepaste Psychologie, Social Work of Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
Heb je een mbo-4 opleiding afgerond en minimaal 5 jaar ervaring in de zorg of het sociale domein? Dan ontvangen we jouw reactie ook graag.Je hebt ervaring met ambulant werken
Je hebt kennis en ervaring met mensen met complex gedrag, cognitieve beperkingen en psychische problematiek en onderkent de specifieke dynamiek die hier speelt en nodig is.
Je kan zelfstandig beslissingen nemen en maakt tijdig gebruik van de ondersteuning van je collega's. Je reflecteert actief op je eigen handelen en dat van je collega's
Je werkt zelfstandig en kunt jouw werk goed plannen en organiseren
Wil jij hiernaast alles uit de kast halen om mensen te verleiden tot contact en kun je omgaan met de uitersten van drang en vrijwilligheid? En ben je in het contact in staat om in verbinding te blijven en tegelijk grenzen te stellen? Dan maken we graag kennis met jou!
Enthousiast?
Solliciteer dan direct hier! Controleer altijd na het indienen van je sollicitatie of je een bevestiging in je (spam)mailbox ontvangen hebt.
De sluitingsdatum voor deze vacature is 5 januari! In de week van 6 januari nodigen we de kandidaten uit die we graag willen spreken.
Meer weten? Bel met Kaja Popelier, projectleider, bereikbaar via 06 46 36 28 52. We kijken uit naar jouw reactie!