Centrale klachtenfunctionaris

Omschrijving

Wij zijn per 1 januari 2020 op zoek naar een Centrale klachtenfunctionaris voor 24 uur per week.

Wat ga je doen?
Als Centrale klachtenfunctionaris draag je zorg voor een uniforme wijze waarop klachten van cliënten binnen Cordaan worden opgevangen, bemiddeld en behandeld. Je hebt een coördinerende, adviserende en ondersteunende taak richting de cliëntvertrouwenspersonen binnen Cordaan en je bent verantwoordelijk voor het periodieke overleg met hen.

  • Je verzorgt management informatie en je monitort inhoudelijk de klachten;
  • Je bent verantwoordelijk voor de interne en externe verantwoording (kwartaal-, en jaarrapportage, verslaglegging inspectie) op basis van door de cliëntvertrouwenspersonen aan te leveren informatie;
  • Je schrijft en stelt interne regelingen/ beleid op;
  • Je houdt wijzigingen binnen het vakgebied, de wet- en regelgeving, landelijke ontwikkelingen in de zorg en jurisprudentie bij.

Je hebt contact met Directeur K&I (Kwaliteit & Innovatie), secretaris van Raad van Bestuur, directeuren, cliëntvertrouwenspersonen en cliënten. Tevens treed je op als centrale contactpersoon voor de externe behandeling van klachten door de klachtencommissie. Je verzorgt de communicatie op dit gebied naar Regionale en landelijke beroepscommissies, SIGRA etc.

Waar ga je werken?
De standplaats van deze functie is het hoofdkantoor van Cordaan (‘t Havengebouw, Amsterdam). Jouw werkplek is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Het gebouw ligt op loopafstand vanaf station Amsterdam Centraal.

Vereisten

Wie ben jij?
Dit breng jij voor deze functie mee:

  • Afgeronde hbo opleiding (op het gebied van social work, SPH, toegepaste psychologie), aangevuld met relevante cursussen;
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie in een grote organisatie;
  • Kennis van de algemene wet- en regelgeving op het gebied van klachtenregeling, klachtenprocedures e.d., kennis van verschillende cliëntengroepen en van actuele (landelijke) ontwikkelingen en wijzigingen binnen het vakgebied en in de zorg;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, vaardigheden op het gebied van coachen, ondersteunen en adviseren, plannen en organiseren, integriteit en zelfstandigheid.

Je acteert proactief op ontwikkelingen in het vakgebied en je neemt zelfstandig initiatieven. Je houdt goed het overzicht en bewaakt het proces. Daarnaast ben je integer en vertrouwenwekkend.

Wat krijg je van ons?
We bieden je een uitdagende positie binnen een organisatie waarbij veel aandacht is voor persoonlijke bloei. Daarnaast bieden wij:

  • Een jaarcontract van 24 uur per week met uitzicht op vast dienstverband;
  • Salaris conform CAO VVT schaal FWG 55 (maximaal €4.021,18 op basis van een fulltime dienstverband, afhankelijk van je kennis en ervaring);
  • Scholings- en doorgroeimogelijkheden;
  • Uitstekende pensioenregeling;
  • Eindejaarsuitkering 8.33% van het bruto jaarsalaris;
  • Tegemoetkoming in de reiskosten en een fietsenplan.


Enthousiast?
Herken je jezelf in dit profiel, solliciteer dan direct online! Graag ontvangen wij een cv en motivatie. Je kunt tot uiterlijk 6 december solliciteren.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Nicole van Tol via nvantol@cordaan.nl

 

Interne kandidaten hebben voorrang bij gelijke geschiktheid.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.