Omschrijving

Cordaan is op zoek naar een nieuwe klachtenfunctionaris! Ben jij sociaal en communicatief vaardig? Kan jij hoofdzaken scheiden van bijzaken én wil jij er alles aan doen om te zorgen dat iedereen zich gehoord en gezien voelt? Dan is een baan als klachtenfunctionaris vast iets voor jou! Wij gaan graag met jou in gesprek! 

Wat krijg je van ons?
We bieden je een uitdagende positie binnen een organisatie die de ambitie heeft de beste zorgverlener en zorgwerkgever van Amsterdam te zijn. Daarnaast bieden wij je:

  • Een jaarcontract van 28 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Salaris conform cap VVT, FWG 50: min. € 3.256,- en max. € 4.370,- bruto o.b.v. 36 uur per week;
  • Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en vakantietoeslag van 8% per jaar;
  • Pensioenopbouw via Pensioenfonds Zorg & Welzijn en reiskostenvergoeding conform cao VVT;
  • Persoonlijke ontwikkeling door gerichte trainingen, cursussen en scholing via o.a. Good Habitz;
  • Een bonus van €250,- netto bij het aandragen van een collega;
  • Een fietsplan en fietsreparatievergoeding;
  • Cordaan faciliteert thuiswerken.

Wat ga je doen?
Als klachtenfunctionaris ben je het aanspreekpunt voor cliënten (en hun naasten) met betrekking tot het kenbaar maken van onvrede of een klacht. Je hebt een informerende en adviserende taak richting cliënten (en hun naasten) en hebt een coördinerende en bemiddelende rol in het klachtproces. Je bent verantwoordelijk voor de registratie van klachten en maakt op basis daarvan ieder kwartaal een rapportage t.b.v. de kwaliteitsrapportage. Andere werkzaamheden zijn o.a.:

  • De klachtenbehandeling;
  • Kwaliteitsverbetering;
  • Klachtenbeleid;
  • Voorlichting en educatie.

Vereisten


Wie ben jij?

  • Je bezit tenminste hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt de opleiding tot klachtenfunctionaris in de zorg gevolgd of bent bereid deze te volgen;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de zorg;
  • Je hebt kennis van methodes en technieken op het gebied van gespreksvoering, onderhandeling en advisering, conflicthantering en bemiddeling;
  • Je hebt inzicht in psychologische processen bij ziekte, verlies, rouw en emotionele problemen of bereidheid je daarin te verdiepen;
  • Je hebt kennis van bijzondere vormen van gedrag en/of culturele achtergronden van cliënten.

En verder:

  • Kun je zowel zelfstandig als in teamverband werken;
  • Heb je een proactieve houding;
  • Kun je goed omgaan met weerstand;
  • Bezit je goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Kun je hoofd- en bijzaken goed van elkaar onderscheiden;
  • Ben je integer en betrouwbaar;
  • Is positioneren en reflecteren een kwaliteit jij bezit.

Waar ga je werken?
Cordaan is er voor iedereen in Amsterdam die zorg, ondersteuning of begeleiding nodig heeft. Voor ouderen met dementie of lichamelijke ongemakken, voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking en voor mensen met psychische problemen. 

Je maakt deel uit van een team van vijf klachtenfunctionarissen. Je hebt contact met de teammanager klachtenopvang, secretaris van de Raad van Bestuur en naast cliënten ook met medewerkers binnen alle geledingen van Cordaan. Als klachtenfunctionaris werk je vanuit het hoofdkantoor als standplaats, maar brengt regelmatig locatiebezoeken op de locaties die onder jouw domein vallen. Het hoofdkantoor van Cordaan bevindt zich op de Ruijterkade in Amsterdam, direct gelegen naast het Centraal station.

Kleurrijk en betekenisvol met elkaar
Cordaan vindt een inclusief werving- en selectiebeleid belangrijk. We omarmen de eigenheid van collega’s en stimuleren ontwikkeling van talenten. We willen dat cliënten en collega's zichzelf herkennen in onze organisatie. Dit vraagt om een goede representatie van medewerkers en leidinggevenden met verschillende achtergronden. Cordaan streeft ernaar om meer mensen uit groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn, aan te nemen en te behouden.

Enthousiast? 
Ben jij de klachtenfunctionaris die wij zoeken? Solliciteer dan direct online! Reageren kan tot en met donderdag 30 mei. 

Direct na je sollicitatie ontvang je van ons een bevestiging per mail. Mocht je deze niet ontvangen hebben, check voor de zekerheid nog even je ongewenste postvak.

Voor verdere informatie over de functie kan je contact opnemen met Dorothé Hoekstra (Teammanager klachtenopvang) via 06-3899 0417 of dhoekstra@cordaan.nl. Het sollicitatieproces bestaat uit 2 gespreksrondes en een arbeidsvoorwaardengesprek. 

Sollicitatievoorwaarden
https://werkenbijcordaan.nl/wp-content/uploads/2022/01/Sollicitatievoorwaarden-Cordaan-Recruitment.pdf

reageer op deze vacature
reageer op deze vacature Indeed Solliciteer nu via Indeed

deel deze vacature