Amsterdam
Omschrijving
Ben jij een ervaren verbinder met oog voor zowel operationele processen als strategische doelen? Heb je affiniteit met het werken in een complex stedelijk netwerk en zie je het als een uitdaging om de positie van ons Ambulant Specialistisch Team verder te versterken? Lees dan verder en ontdek hoe jij het verschil kunt maken.
Het Ambulant Specialistisch Team
Het Ambulant Specialistisch Team (AST) biedt tijdelijke, specialistische begeleiding aan Amsterdammers en Weespers met hulpvragen op het gebied van psychische problemen, licht verstandelijke beperking en niet aangeboren hersenletsel. Het team werkt namens en samen met een van de buurtteams in de stad, doelgericht aan het creëren van ontwikkeling en stabiliteit, zodat cliënten weer zelfstandig verder kunnen of de begeleiding kan worden overgedragen aan een behandelorganisatie of een buurtteam Met een oplossingsgerichte aanpak en nauwe samenwerking met partners als GGZ-instellingen, woningcorporaties en welzijnsorganisaties speelt het AST een cruciale rol in het voorkomen van escalaties en het behoud van perspectief voor kwetsbare stadsgenoten. Er is altijd verbinding met het buurtteam als regievoerder tijdens de begeleiding van de Amsterdammer met als insteek om begeleiding in afgeschaalde vorm weer over te dragen.
Wat ga je doen?
Als manager van het AST combineer je operationele verantwoordelijkheid met tactisch inzicht. Je zorgt dat kwetsbare Amsterdammers de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben, en dat jouw teams deze ondersteuning met kwaliteit en professionaliteit leveren.
- Jouw operationele verantwoordelijkheid
Je bewaakt de uitvoering van producten zoals AIO, BT, en wachtlijstbegeleiding. Dit doe je in samenwerking met casemanagers, die de begeleiders ondersteunen in hun werk. Je houdt grip op productie, registratie en declaraties en vertaalt beleidsdoelen naar concrete acties.
- Impact op medewerkers
Je begeleidt en motiveert zes teams door heel Amsterdam en Weesp, samen goed voor 36 professionals. Dit betekent: werven, aanstellen, voeren van jaargesprekken en ondersteunen bij verzuimbegeleiding. Ook werk je aan het ontwikkelen van teams, bijvoorbeeld door verandertrajecten te begeleiden en beleid te implementeren tijdens team-overleggen en individuele gesprekken.
- Samenwerken in een stedelijk netwerk
Je onderhoudt contacten met GGZ-instellingen, buurtteams, woningcorporaties en andere partners. Denk aan casussen waar complexe problematiek speelt, zoals psychische problemen in combinatie met vervuiling of verslaving. Jouw taak is niet alleen om samenwerkingen soepel te laten verlopen, maar ook om de rol en toegevoegde waarde van AST binnen dit netwerk verder te versterken.
- Verbeteren en innoveren
Je werkt continu aan het verbeteren van onze werkwijzen en processen. Na een periode van wederopbouw is het tijd om AST verder te ontwikkelen tot een onmisbare partner in het Amsterdamse zorglandschap.
- Nauwe samenwerking met de domeinmanager WMO
Je werkt nauw samen met de domeinmanager WMO, die zich op de de strategische koers richt en ook de teams die andere vormen van begeleiding bieden HBH-OGGZ en samenwerken met ouder-intiatieven. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de begeleiding die gemeente Amsterdam vanuit de WMO inkoopt. Jij neemt de tactisch-operationele kant op je, waarbij je ervoor zorgt dat strategische doelen praktisch worden uitgevoerd en dat processen soepel verlopen. Samen vormen jullie een sterk duo dat zowel richting geeft aan als uitvoering geeft aan de ambities van het AST.
Zet jouw leiderschap in voor impactvolle zorg in Amsterdam!
Als manager van het Ambulant Specialistisch Team (AST) geef je leiding aan een sterk en ambitieus team dat Amsterdammers met complexe hulpvragen tijdelijk intensieve begeleiding biedt. Jij bent dé drijvende kracht achter het verder versterken van de positie van het AST binnen het stedelijke zorgnetwerk.
In deze rol werk je intensief samen met buurtteams, woningcorporaties en zorgpartners in Amsterdam. Je bouwt aan duurzame relaties en zet het AST stevig op de kaart. Dankzij jouw visie en sturing ontwikkelt het team zich verder in kwaliteit en zichtbaarheid, terwijl jij als ambassadeur het verschil maakt in de stad. Je beweegt je door heel Amsterdam en bouwt aan relaties die het verschil maken voor onze cliënten én voor de samenwerking binnen het netwerk.
Vereisten
- Je hebt een relevante opleiding afgerond op hbo-niveau
- Je hebt enkele jaren werkervaring in een (coachende) leidinggevende functie in de zorg, bij voorkeur in de GGZ
- Je gaat de verbinding aan, weet verschil te benutten en bereikt samen het hoogst haalbare doel
- Je denkt niet in organisatie, domeinen of doelgroepen maar in het netwerk van Amsterdam
- Je bent bij complexe casussen present voor je team
Wat krijg je van ons?
Deze functie valt onder de cao GGZ:
- Een dienstverband van 28 tot 32 uur per week
- Salaris van minimaal €3.682,00 tot maximaal €5.548,00 (FWG 60) bruto op basis van 36 uur per week
- Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en de standaard vakantietoeslag van 8% per jaar
- Pensioenopbouw via Pensioenfonds Zorg & Welzijn, collectiviteitskorting op je zorgverzekering en reiskostenvergoeding conform cao
- Bij Cordaan vinden we het belangrijk dat jij jezelf kan zijn en je verder kan ontwikkelen. Bijvoorbeeld door gerichte trainingen, cursussen en scholing via onder andere Good Habitz. En heb je het heel erg naar je zin bij ons? Voor het aandragen van een nieuwe collega ontvang je een bonus van €500,00 netto.
Enthousiast?
Ben jij de manager ambulant specialist team die wij zoeken? Solliciteer dan direct! Je kan reageren tot en met 4 februari 2025. Direct na je sollicitatie ontvang je van ons een bevestiging per mail. Niet gekregen? Check voor de zekerheid nog even je ongewenste postvak.
Meer weten?
Heb je vragen naar aanleiding van deze vacature? Neem dan contact op met Marcus Reitsema, directeur GGZ/LVB+ op telefoonnummer 06-10926021 en/of Mike Horsting- de Groot, recruiter GGZ/LVB+ op telefoonnummer 06-14962720, Mhorsting@cordaan.nl.
Kleurrijk en betekenisvol met elkaar
Cordaan vindt een inclusief werving- en selectiebeleid belangrijk. Ze omarmen de eigenheid van collega’s en stimuleren ontwikkeling van talenten. Bij Cordaan willen ze dat cliënten en collega's zichzelf herkennen in de organisatie. Dit vraagt om een goede representatie van medewerkers en leidinggevenden met verschillende achtergronden. Cordaan streeft ernaar om meer mensen aan te nemen, en te behouden, uit groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.