Senior manager zorgcontractering

Omschrijving

Vanwege het opzetten van een nieuwe afdeling rondom de zorgcontracteringen binnen Cordaan, stelt de Raad van Bestuur de vacature voor Senior Manager Zorgcontractering. 

Aanleiding:

Cordaan heeft als grote zorgorganisatie te maken met veel verschillende financieringsstromen die zowel via het Rijk (Wlz) als de verzekeraar (Zvw), gemeente (Wmo) en regio’s/gemeente (Jeugdwet) verlopen. Dit is op zichzelf al ingewikkeld genoeg. Er is een aantal belangrijke in-, en externe ontwikkelingen die maken dat wij het noodzakelijk vinden om onze organisatie van zorgcontractering te verbeteren. In de huidige situatie zijn er verschillende functies op verschillende plekken binnen Cordaan die met zorgcontractering te maken hebben. In de nieuwe organisatie zullen centrale en decentrale functionarissen input geven in het verkoopproces via zes zorgcontracteringteams. Dit proces wordt centraal geleid door de nieuw te vormen afdeling Zorgcontractering, aangestuurd door een senior manager zorgcontractering.

Wij bieden:

  • Een fulltime positie (36 uur) en inschaling in FWG 70 van de cao VVT;
  • De standplaats van de afdeling Zorgcontractering wordt het Havengebouw. Momenteel wordt er zoveel mogelijk thuis gewerkt. 

Het takenpakket op hoofdlijnen:

  • Je rapporteert aan de Raad van Bestuur en geeft leiding aan drie contractmanagers en een parttime secretarieel medewerker. Je begeleidt de individuele managers in hun persoonlijke groei en je begeleidt het team in haar groei als geheel.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van adviezen voor de Raad van Bestuur over strategische vraagstukken zoals profilering naar cliëntgroepen, verkoopstrategie naar o.a. de zorgkantoren, de zorgverzekeraars, de gemeentes en de samenwerking met andere zorgaanbieders en ketenpartners zoals ziekenhuizen, zorginstellingen en huisartsen.
  • Je draagt bij aan ontwikkelen van een visie op de portfolio en de ontwikkeling daarvan
  • Je bent verantwoordelijk voor het hele zorgcontracteringsproces met de financiers. Daartoe behoort de offertevoorbereiding, de onderhandelingen, het ondertekenen en de implementatie van het contract. Inclusief tussentijdse onderhandelingen en herschikkingen.
  • De contractering van en het onderhouden van de relatie met onderaannemers en samenwerkingspartners valt onder jouw verantwoordelijkheid.
  • Het relatiemanagement met de financiers, de samenwerkingspartners en de partners in de keten wordt gecoördineerd door jou en je zorgt daarbij voor een sterke positionering van de organisatie en een eenduidige boodschap.

    Vereisten

    Jouw profiel:
    Je hebt een afgeronde academische opleiding en je hebt sterke adviesvaardigheden. Je hebt ruime ervaring in een soortgelijke functie en vindt het leuk om bij te dragen aan de ontwikkeling van je team en de teamleden. Je hebt actuele kennis op het gebied zorg in- en verkoop. Je bent stevig en doortastend als het nodig is. Je weet een goede persoonlijke band op te bouwen, kunt relativeren en bewaakt de werksfeer en de onderlinge relaties. Je bent zakelijk ingesteld, denkt onafhankelijk en bent analytisch sterk. Je hebt kennis van de gehele organisatie en van de werkzaamheden van andere afdelingen.

    Enthousiast?
    Je kunt je sollicitatie online indienen via de blauwe knop. 
    - Voor inhoudelijke vragen, neem contact op met Sebastiaan Room (directeur Financiën), 06-52890872.
    - Voor vragen over de sollicitatieprocedure, neem contact op met Saskia Teunissen (Recruiter), 06-39184897.

    De sollicitatieprocedure bestaat uit een sollicitatiegesprek met de Raad van Bestuur en de directeur P&O, en met een adviescommissie (bestaand uit: een directeur VGZ/GGZ, een directeur Ouderenzorg, directeur Financiën en de manager K&I)

    Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. 

    reageer op deze vacature
    reageer op deze vacature Indeed d7605c81b26861a6697ff4f1a1138498b26d6dc93675c4b8307f1ce9f998a819Meld aan met Indeed

    deel deze vacature