Ben jij geïnteresseerd in deze baan?

Omschrijving

Markant, centrum voor mantelzorg voor Amsterdam, Diemen en Duivendrecht zoekt voor het team Informele Respijtzorg een Coördinator Informele Respijtzorg.

Wil jij bijdragen aan het welzijn van mantelzorgers in Amsterdam? Ben je een verbinder, begeleider en organisator in één? Dan zoeken wij jou!  

Markant is het centrum voor mantelzorg in Amsterdam, Diemen en Duivendrecht en maakt deel uit van Cordaan. Met 25 collega’s helpen we elke dag mantelzorgers balans te vinden tussen het zorgen voor een dierbare en het zorgen voor zichzelf. Dat doen we onder meer door het geven van trainingen en voorlichting en via het inzetten van vrijwilligers voor respijtzorg. Ook zetten we vrijwilligers in bij mensen in de laatste levensfase. Daarnaast bevorderen we via ons Expertisecentrum deskundigheid van professionals in zorg, welzijn en onderwijs in Amsterdam en adviseren we de gemeente en relevante organisaties over mantelzorg.  
 
Wat ga je doen? 
Je komt te werken bij het team Informele Respijtzorg, dat uit 2 projectleiders en 7 coördinatoren
bestaat. Samen ondersteunen we mantelzorgers met onder meer de inzet van vrijwilligers, trainingen en voorlichtingen. Elke coördinator krijgt 2 stadsdelen toegewezen als werkgebied.  

Als coördinator Informele Respijtzorg koppel je onze vrijwilligers en studenten aan mantelzorgers. Jij bent de verbindende schakel, houdt scherp in de gaten hoe de koppeling verloopt en begeleidt de (student-)vrijwilligers tijdens hun inzet. Daarnaast organiseer en geef je trainingen en voorlichtingen en ben je actief in het netwerk in de stad.  
Een veelzijdige baan waarin je écht iets betekent voor anderen, volop in beweging bent en de ruimte krijgt om te groeien, mee te denken en impact te maken met jouw inzet! 

 
Dit zijn je taken: 

  • Je brengt hulpvragen in kaart: je legt huisbezoeken af bij de mantelzorger en/of hulpvrager om hun situatie en hulpvraag in kaart te brengen.  

  • Je werft vrijwilligers: Je werft en voert intakegesprekken met potentiële vrijwilligers. En met de studenten die dit werk als stage doen. 

  • Je maakt koppelingen: je maakt perfecte koppelingen tussen de mantelzorger en de vrijwilliger, je begeleidt de inzet en bent het aanspreekpunt voor beiden zolang de inzet duurt. Je houdt ook de administratie per koppeling bij in ons systeem. 

  • Je organiseert en geeft trainingen en voorlichtingen: je zorgt dat mantelzorgers goed geïnformeerd zijn door voorlichtingen en trainingen over relevante onderwerpen te organiseren. Zowel online als op locatie. Je geeft deze voorlichtingen en trainingen ook zelf. 

  • Je signaleert: je bent op wijkniveau actief en signaleert zowel kansen als vraagstukken die gerelateerd zijn aan mantelzorg. Je brengt signalen de organisatie in en denkt mee over hoe we daarop kunnen inspelen.  

  • Je werkt samen: je werkt samen met andere organisaties, gaat nieuwe samenwerkingen aan en onderhoudt contacten in het netwerk. Bovendien ben je voor jouw stadsdeel het aanspreekpunt voor de gemeente als onze opdrachtgever. 

  • Je neemt verantwoordelijkheid: je werkt samen met collega’s, maar voert je werkzaamheden zelfstandig uit. Je neemt eigenaarschap over je eigen caseload en bent medeverantwoordelijk voor het nakomen van de prestatieafspraken die we met de gemeente hebben gemaakt. Verder verwachten we dat je actief meedenkt over het ontwikkelen van nieuwe projecten.  

Vereisten

Wie ben jij? 

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de zorg- of dienstverlening.  

  • Je hebt ervaring – of aantoonbare affiniteit – met vrijwilligerswerk en mantelzorg.  

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het geven van trainingen en of voorlichtingen aan groepen. 

  • Je bent sociaal, enthousiast en representatief. 

  • Je hebt een ondernemersmentaliteit. 

  • Je vindt het geen probleem om – als het werk daarom vraagt – incidenteel in het weekend of de avond te werken.  

  • Je beheerst de Nederlandse taal goed in woord en geschrift en je bent sterk in je verbale communicatie.  

  • Je kunt op korte termijn bij ons starten. 
     

Voor deze baan heb je de volgende competenties nodig: 

  • Adviseren: je kunt goed inschatten wat nodig is en geeft passend advies aan mantelzorgers en vrijwilligers. 

  • Organiseren: je ben efficiënt in plannen en coördineren. 

  • Empathisch vermogen: je kunt sensitief omgaan met persoonlijke situaties. 

  • Samenwerken: je bent flexibel in de samenwerking met collega’s en externe partners en je bouwt aan duurzame relaties. 

  • Innovatief: je houdt van vernieuwing, weet deze ook te creëren en tot uitvoer te brengen. 

  • Flexibiliteit: Je kunt goed en snel schakelen tussen verschillende onderwerpen en taken, kan snel inspelen op ad hoc vragen en begrijpt dat geen werkdag hetzelfde is. 

  • Analytisch denken: je kunt signalen en trends vertalen naar concrete acties of voorstellen. 

 

Wat krijg je van ons? 

  • Een jaarcontract van 24 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband;  

  • Een salaris van maximaal €4.659,42 (FWG 50 CAO VVT) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (per 1 juli 2026 volgt uit cao-onderhandelingen nog een salarisverhoging van 3,5%); 

  • Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en vakantietoeslag van 8% per jaar;  

  • Secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioenopbouw via Pensioenfonds Zorg & Welzijn, collectiviteitskorting op je zorgverzekering, reiskostenvergoeding conform cao VVT, een fietsplan en fietsreparatievergoeding; 

  • Persoonlijke ontwikkeling door gerichte trainingen, cursussen en scholing via o.a. Good Habitz. 

  • En tot slot: een zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief, de mogelijkheid om hybride te werken, 25 bevlogen collega’s en een prachtige werkplek op de Zwanenburgwal in hartje Amsterdam! 

 

Enthousiast?  
Herken jij jezelf in dit profiel? Dan ontmoeten wij jou graag. Solliciteer direct online!  
Solliciteren is mogelijk tot en met 19 november 2025. Controleer altijd na het indienen van je sollicitatie of je een bevestiging in je (spam)mailbox hebt ontvangen. 

De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 24 november, de tweede gesprekken in de week van 1 december. 

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, neem dan contact op met Elvan Kaplanseren of Ching-Men Leung, via het algemene nummer van Markant: 020-886 88 00. Je motivatiebrief kun je richten aan Laura Houtenbos, algemeen manager van Markant. 

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Eliza Khalil (recruiter) via ekhalil@cordaan.nl of bel naar 06- 14 30 73 15. 

 We kijken uit naar jouw reactie! 

Kleurrijk en betekenisvol met elkaar  
Cordaan vindt een inclusief werving- en selectiebeleid belangrijk. We omarmen de eigenheid van collega’s en stimuleren ontwikkeling van talenten. We willen dat cliënten en collega’s zichzelf herkennen in onze organisatie. Dit vraagt om een goede representatie van medewerkers en leidinggevenden met verschillende achtergronden. Cordaan streeft ernaar om meer mensen uit groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn, aan te nemen en te behouden.  

Bij Cordaan vinden we het belangrijk dat jij jezelf kan zijn en je verder kan ontwikkelen. Bijvoorbeeld door gerichte trainingen, cursussen en scholing aan te bieden via Good Habitz. En heb je het heel erg naar je zin bij ons? Voor het aandragen van een nieuwe collega ontvang je in totaal een bonus van €500,00 netto. 

 

Deze vacature is uitsluitend bedoeld voor kandidaten in loondienst; wij zoeken geen zzp’ers.  

https://werkenbijcordaan.nl/wp-content/uploads/2022/01/Sollicitatievoorwaarden-Cordaan-Recruitment.pdf   

Meer weten?

Neem dan contact met ons op. We vertellen je graag meer over deze vacature!

Eliza Khalil avatar
T:

Sollicitatieprocedure

Misschien ook iets voor jou?